Křest nových dresů přichází. Na Fans Day Dukly 2017 bude přestavena tmavá a světlá varianta

30.08.2017 / KLUB

Jedním z vrcholů předsezonního Fans Day Dukly bývá pokaždé představení dresů, ve kterých odehraje Dukla Jihlava následující sezonu. Po dvanáctiletém čekání bude ta letošní znovu extraligová. Prakticky ihned po postupu do extraligy se vedení klubu shodlo, že je třeba modernizovat vizuální identitu klubu tak, aby Dukla nalákala i mladší generaci. „Dukla stojí na prahu nové éry, začíná skutečně – v duchu dokumentu České televize – žít svůj 13. život,“ sděluje jednatel klubu Bedřich Ščerban. Toho se týká i nový dres s prostorem pro propagaci partnerů, bez kterých Dukla nepřežije.

Na konci minulého týdne byla na sociální síti zveřejněna fotografie čtyř jihlavských hráčů v plné výstroji i s dresy. Na fórech a sociálních sítích se vzápětí strhla diskuze, jak bude dres vypadat, se spoustou „zaručených“ informací např. o podobě světlé varianty dresu. Klub nechal vyrobit tři varianty dresů. Tyto varianty musely na začátku srpna projít schvalovacím procesem vedení Tipsport extraligy ledního hokeje a firmou BPA, marketingovým partnerem české nejvyšší hokejové soutěže.

Tmavá a světlá varianta dresů bude představena na Fans Day Dukly 2017, který se bude konat v pátek 1.9.2017 od 16 hodin u vstupu C Horáckého zimního stadionu (park Smetanovy Sady). Fanouškům bude ukázáno kompletní sladění včetně kalhot a stulpen. „Cíl byl jasný. Prakticky ihned po postupu Dukly do extraligy se vedení klubu shodlo, že je třeba vytvořit novou vizuální identitu klubu. Dukla stojí na prahu nové éry, začíná skutečně – v duchu dokumentu České televize – žít svůj 13. život,“ říká jednatel klubu Bedřich Ščerban. Cíl musel odpovídat následujícím zadáním:
1. Vstoupit do nové éry klubu
2. Redesignovat klasické retro logo, aby odpovídalo současným trendům, a vytvořit nové logo ve stejném duchu. Vytvořit nový logomanuál, který je v dnešní době nezbytný, a který odpovídá době a trendům
3. Oslovit novou vizuální identitou generaci po roce 1989 a kolem posledního titulu Dukly Jihlava, která už nezná historii Dukly, nepamatuje nejlepší léta klubu a Dukla jim nic neříká. Zároveň ale vycházet ze slavné minulosti, která proslavila Duklu nad rámec republiky
4. Vytvořit na dresu prostor pro dobrou propagaci partnerů, bez nichž Dukla nepřežije, vypadne drtivá většina příjmů. Zároveň sladit dres s kalhotami a štulpnami tak, aby byli partneři dobře vidět i na bordó barvě. Proto vznikl i bílý pruh na štulpnách, kde se díky tomu podařilo prodat reklamu
5. S novou vizuální identitou zvednout úroveň produktů ve Fanshopu a eshopu


První část nových produktů je již fanouškům nabízena. Po dvou přípravných utkáních Dukla – Kometa a Dukla – Olomouc, které dohromady navštívilo téměř 5000 fanoušků, už má firma SportsScouting, provozovatel Fanshopu a eshopu, první zpětnou vazbu. „Máme za sebou teprve dvě přípravná utkání, ale už z nich jsou dobré ohlasy, že se nové logo s Ježkem vycházejícím z písmen D a J fanouškům hodně líbí. Osmdesát procent produktů se prodává právě s tímto logem,“ prozrazuje Filip Kasalý z firmy SportsScouting.

Již během přípravných utkání si fanoušci mohli všimnout, že kapitán Tomáš Čachotský má nad kapitánským C čtyři hvězdy nebo v dolní části čísel hráčů jsou překřížené meče. Klub tímto odkazuje na slavnou minulost, dle armádních hodností jdou čtyři „frčky“ označením pro kapitána. Podobného označení doznají i dva zástupci kapitána a právě tento merchandising bude propojen s dalšími novými produkty pro fanoušky.


Foto: HC Dukla Jihlava

Na další novinky se příznivci Dukly Jihlava mohou těšit těsně před startem nového extraligového ročníku. Budou se týkat prezentace klubu na internetu a postavy úzce spjaté se sekundárním logem HC Dukla Jihlava.

Další novinky budou zároveň představeny na Fans Day Dukly 2017, který bude v pátek 1.9.2017 u vstupu C ze Smetanových sadů na Horáckém zimním stadionu.